Building Apps for Android Wear :MobileCoder I MobileCoder.NET I Mobil Programlama I Android Programlama I Mobil Geliştiricilerin Buluşma Noktası I www.MobileCoder.Net

Building Apps for Android Wear

09.04.2015 tarihinde Android Programlama kategorisine eklenmiş, 43 views Kişi Okumuş ve 0 Yorum Yapılmış.

Giyilebilir Teknoloji nedir?

Giyilebilir teknoloji, giyilebilir cihazlar ve takılabilir aksesuarlar vücudumuz da rahatça aksesuar olarak kullanabileceğimiz elektronik donamıma sahip akıllı bilgisayarlar olarak tanımlanabilir. Bu giyilebilir cihazlar cep telefonları ve dizüstü bilgisayarlarla aynı işlem ve görevlerin çoğunu gerçekleştirmektedir.  Ancak, bazı durumlarda, giyilebilir teknolojilerde daha iyi performansa sahiptirler.  Giyilebilir teknolojiler genellikle çeşitli iletişim yeteneklerine sahip ve gerçek zamanlı erişim imkânı sunarlar.  Giyilebilir cihazların örnekleri; yüzük, bilezik, küpe, işitme cihazları,  saatler, gözlük, kontak lens, e-tekstil ve akıllı kumaşlar, saç bantları, kasketlerdir. Dolayısıyla giyilebilir teknolojiler sağlık ve tıp, fitness, yaşlanma, engelli, eğitim, ulaşım, işletme, finans, oyun ve müzik alanları etkilemektedir. Bu alanların her birinde giyilebilir teknolojiler bireylerin sorunlarına çözüm bulmak için günlük hayatlarında işlevsel, taşınabilir, elektronik bilgisayarlar olarak dâhil olacaktır. Giyilebilir teknolojiler yaklaşık 10 yıl önce varlığını askeri teknoloji alanında kendini göstermeye başlamıştır daha sonraki süreçte tıp alanında uygulamaları görülmeye başlanmıştır.(Park ve Jayaraman, 2003).

Artırılmış gerçeklik ve giyilebilir teknoloji gerçek zamanlı olarak çok daha gerçekçi ve sürükleyici bir ortam yaratmak için kombine edilebilir. 1990’ların sonlarından bu yana tartışılan giyilebilir cihazların kullanımı ile artan gerçeklik uygulamaları günümüzde yeni çalışmalarla daha da etkin rol almaktadır. Şu anda piyasada bulunan cep telefonları ve dijital kameralar daha parlak tasarımlarla giyilebilir cihazların geleceğini gösterir durumdadır. Günümüz şartlarına göre moda, pratiklik, fonksiyon ve tasarım yapılacak olan ürünler için önemlidir. Teknolojik, estetik, şık, hafif, göze batmayan bir tasarıma sahip Google Glass gibi cihazlar giyilebilir cihazların en iyi örneklerindendir. Teknolojinin hızla gelişimi ve geliştiricilerin giyilebilir cihazlara olan olumlu tutumu bu alanda çok hızlı bir gelişimin gerçekleşeceğini göstermektedir (Tehrani, Kiana, ve Andrew Michae,2014).

Android Wear

Android farklı tasarımlar yapmak için giyilebilir cihaz teknolojilerine uyumlu bir yazılımdır. Öncelikle android uygulaması tasarlarken neyi ne için yapılması gerektiğine karar verilmesi gerekmektedir.  Uygulamalar tam bilgi ve işlevselliğe sahip olmalıdır. Android wear bildirimler ve eylemler bağlamına dayanmaktadır.Örneğin;

Pinterest

Coğrafi etiketli pim; bir yürüme mesafesinde bir bildirim görüntüler.

1

Trulia

İşletme bilgilerini ve iletişim seçeneklerini görüntüler.

2

Kayak Koşulları

Bir tesiste kayak durumu ve eğim koşullarını bildirir.

3

 

Termostat

Evde ısı kontrolünü uzaktan yönetimi sağlar.

4

Otel

Check out saatini bildirimle haberdar eder.

5

Konferans

Arkadaşlarınızla aynı anda konferansa katılma imkanı sunar.

6

Restoran

Bir restoranda sağlıklı menü öğeleri  öneriler sunar.

8

 

Yağ Değiştirme

Garajda beklerken altı ay içinde tekrar yağını değiştirmek için bir hatırlatıcı sunuyor.

8

Araç Paylaşımı

Araç kilidini açar.

9

Konum tabanlı Sorgu

“Parkta boş piknik masaları bulunuyor mu?”, Gibi şeyler sorar ve oradaki insanlardan cevap alır.

10

Android Giyim için Tasarım İlkeleri

  1. 5 Seconds rule

Kullanıcıyla etkileşimi 5 saniye veya daha zamanda istenen eylemi gerçekleştirme imkanı veren Android Wear için bir anahtar tasarım kuralıdır. Örneğin saatinize bakmak yada bir cihazla göz teması kurmak için en az beş saniyeye ihtiyacınız vardır.

  1. “I have a Big Thumb” rule

Uygulama tasarımı sırasında az dokunma hedeflenmelidir. Örneğin cep telefonu ekranlarında dokunarak fotoğraflar arasında geçiş yapılabilir. Fakat giyilebilir cihazlarda tasarım yaparken yürürken, yemek yerken, konuşurken bu uygulamayı kullanacağını düşünmeliyiz.

  1. Cards flowing down the stream

Kullanıcıların uygulamada kullanacak tüm olası durumların listesi hazırlanır. Bunun için
sensorler ve cloud computing teknolojileri kullanılabilir.

  1. “Faster than a speeding Bullet”

Biz 5 saniye kuralı hakkında konuştuk hatırlıyor musun? Sadece hareket için 5 saniyeniz var ve gerekli işlemleri hızlı yapmak zorunda olan bir uygulamanız olması gereklidri. Hızlı ama sağlam ve basit bir tasarım akışı ile kullanıcı mutlu ve uygulamayı kullanmak için daha istekli olacaktır.

  1. “More than meets the eye, the other way around”

Zaman sadece genel bir lüks,fakat tasarım bizim için önemlidir.

  1. “Buzzing is the new oomph”

Uygulamamız bir telefon üzerindeyse bildirimler, sesler, titreşimle kullanıcını dikkatini çekebiliriz. Peki giyilebilir bir cihazsa ve cihazı kullanıcı giymiş durumdaysa nasıl dikkat çekmeliyiz? Kullanıcının dikkatini çekecek en iyi uygulamayı nasıl yaparız? sorusuna cevap aramalıyız.

Android Giyim için Tasarım Önerileri

Android Wear uygulamanızı farklı ekran şekil ve boyutlarda ayarlayabilirsiniz.  Basit, çekici düzenleri, renk ve sunum için seçenekler sunar, kullanıcıların kendilerine en uygun giyilebilir cihaz ile derin bir kişiselleştirilmiş bir deneyim sağlar. Etkileşimli ve sistem kullanıcılı arabirim öğeleri tasarım ile nasıl etkileşim kuracağını dikkate almak önemlidir.

1211

Yaratıcı Vizyon

Android Giyim için benzersiz bir dijital tuval sağlamak gerekmektedir. Başarılı tasarım, zarif, kullanışlı, gelişmiş yetenekler sunmalıdır. Glanceability bir saat yüz tasarımı oluştururken dikkate tek ve en önemli ilkedir. Uygulamanızda ara yüz tasarımları zaman ve ilgili verilerin tekil olarak teslim etmelidir. Bir mesafede son derece okunabilir, etkileyici tasarım yönleri sergilemesi gerekmektedir.

Kare ve Yuvarlak Cihazlar için Plan

Android Wear cihazlar farklı şekillerde ve boyutlarda olabilir.  kare ve yuvarlak ekran hem de farklı çözünürlükleri dikkate almak gerekir. Bazı kavramlar belli bir formatta daha iyi çalışır. İdeal olarak, saat ekranı görsel işlevsellik yuvarlak ve kare biçimleri için çalışır. Bu örnekte, saat yüzünün görsel işlevsellik herhangi bir ayarlama yapmadan ya formatta iyi çalışması için yeterince esnek olduğu görülmektedir.

13

Ortak bir tasarım dili kullanın

Kare ve yuvarlak sürümleri arasında bir görsel bağlantı oluşturmak için renk, çizgi ağırlıkları, gölgeleme ve diğer tasarım unsurlarını da dikkate alarak ortak bir dizi kullanılmalıdır. Uygulamada aynı görme sisteminin bir parçasıymış hissi uyandırılması sağlanmalıdır.

14

Tanımlama düzenleri

Eğer Android Wear uygulamaları için düzenleri oluşturduğunuzda, kare ve yuvarlak ekranlar cihazlar için hesap gerekir. Kare ekranlar için tasarlanmış düzenleri yuvarlak cihazlarda iyi çalışmaz böylece ekranın köşelerine yakın yerleştirilir her türlü içerik, yuvarlak Android Wear cihazlarda kırpılmış olabilir.

15

Bildirimler

Bildirimleri giyilebilir cihazlar için farklı bir işlevsellik kazandırılması gerekmektedir.

16

Bir giyilebilir cihaz için bildirimleri oluştururken, her zaman tek bir özet bildirim içine benzer bildirimleri toplamak gerekir. Uygulama alınan mesajlar için bildirim oluşturur.

17           18

Android Wear: Uygulama Geliştirme

İki bölümden oluşan bu yazının ilk bölümünde Android Wear’ın ne olduğunu, nasıl çalıştığını ve Android Wear için özel olarak geliştirilen arayüzü inceledik. Ayrıca Android Wear için uygulama geliştirirken aklınızda bulunması gereken bazı durumlara göz attık.

uygulamaları geliştirirken Android Studio kullanılmaktadır. Eğer Android Studio’nuz yoksa buradan indirebilirsiniz.

Download, Install & Update

Giyilebilir platform için uygulama geliştirmeden önce, ihtiyacınız olan tüm paketleri kurarak veya güncelleyerek geliştirme ortamınızı hazırlamalısınız. Öncelikle Android Studio IDE’nin güncel olmasını sağlayın.

Bu uygulamar Android Studio 0.8 veya daha üstünü gerektirir. En ideali son sürümü kullanmanızdır. Böylece en son özelliklerden ve düzeltmelerden de faydalanabilirsiniz.

Sonraki adımda, Android SDK Manager’i açın ve şu üç paketin son versiyonuna sahip olup olmadığınızı kontrol edin:

SDK Tools

Platform Tools

Build Tools

Tüm mevcut güncellemeleri yükleyin. Daha sonra Android 4.4W (API 20) paketini ve son sürümü kurun.

19

 

20

21

Eğer tüm güncelleştirmeleri yapmanıza rağmen Android 4.4W paketi görünmüyorsa, SDK Manager’ı kapatın ve yeniden başlatın.

Android Support Library’i kurmanız gerektiğini ve nasıl kurabileceğinizi ilk yazıda belirtmiştik. Hala kurmadıysanız onu da SDK’in Extras kategorisinde bulabilirsiniz.

Giyilebilir AVD Yaratmak

İster giyilebilir uygulama, ister giyilebilir uygulamadan hazır bildirimler alan bir mobil uygulama geliştiriyor olun; projenizin giyilebilir bölümünü test etmeye ihtiyacınız vardır. AVD Manager sayesinde ihtiyacınız olan herşeyi sanal bir giyilebilir cihaz üzerinde test edebilirsiniz.

Bir Android Wear akıllı saate sahip olsanız bile projenizi farklı ekranlara sahip saatlerde de test etmeniz gerekir. Bu nedenlerden dolayı en az bir tane AVD oluşturmanız şart.

Bir Android Wear AVD oluşturmak için AVD Manager’ı başlatın ve “Create a virtual device”a tıklayın. Kategorilerden Wear’ı seçtikten sonra Square (Kare) veya Round (Yuvarlak) seçeneklerinden birini seçin.

25

 

Bir sistem görüntüsü seçin.

26

 

AVD için bir isim belirleyin ve işlemi tamamlayın.

27

Şu anda Android Wear cihaz emulatorüne sahibiz, ancak giyilebilir cihaz ile eşleştirilmiş akıllı telefon veya tablet arasındaki bağlantıyı emulate edemiyoruz. Eğer projenizin giyilebilir bileşenlerini tam olarak test etmek istiyorsanız, bu bağlantıyı sağlamanız gerekir. Bu bağlantı için Android Wear’a ait olan uygulamayı telefonunuza veya tabletinize yüklemeniz gerekiyor.

yazar:Çilem Koçak

Kaynakça

  1. http://www.wearabledevices.com/
  2. http://yazilimdershanesi.com/makale-android-wear-uygulama-gelistirme.aspx
  3. https://developer.android.com/training/building-wearables.html
  4. https://medium.com/@tangtungai/how-to-develop-and-package-android-wear-app-using-eclipse-ef1b34126a5d
  5. https://www.airpair.com/android-wear/posts/android-wear-tutorial-comprehensive-introduction
  6. Park, S., & Jayaraman, S. (2003). Enhancing the quality of life through wearable technology.Engineering in Medicine and Biology Magazine, IEEE,22(3), 41-48.
  7. Tehrani, Kiana, and Andrew Michael. “Wearable Technology and Wearable Devices: Everything You Need to Know.”Wearable Devices Magazine, WearableDevices.com, March 2014. Web.

 

Yazar Hakkında

Yazar : ceren kozhan

Yazar Hakkında :

Yazarın Tüm Yazıları İçin Tıklayınız

Yorumlar

Sitemizde En Çok Okunan İçerikler

ANDROİD TELEFONLARA ROOT ATMA
ANDROİD TELEFONLARA ROOT ATMARoot Ne demek ? Bir android cihazı root etmek telefonun
fragment
ANDROİD FRAGMENT YAPISI VE KULLANIMIFragmentler Activity içerisinde yer alan kullanıcı ara yüzleridir. Fragment
Asp.NET’de web servis hazırlama ve Android de kullanimi  Web Servis Nedir ? Web üzerinden HTTP protokolü ile hizmet
ANDROİD TELEFONLARDA KONFERANS GÖRÜŞME
ANDROİD TELEFONLARDA KONFERANS GÖRÜŞMEANDROİD TELEFONLARDA KONFERANS GÖRÜŞME   Konferans görüşme çok fazla bilinmeyen androidin

Sitemizde En Çok Yorumlanan İçerikler

Rating Bar Kullanımı
Rating Bar KullanımıAndroid’de yıldız şeklinde derecelendirme çubuğu olarak kullanılır. Kullanıcı sürükleme
Android Wear Emülatör Kurulumu
Android Wear Emülatör Kurulumu   Android studio da geliştireceğimiz uygulamaların kontrolunü yapmak için emülatör
Resim Galerisi Oluşturma
Resim Galerisi OluşturmaAndroid Programlama – Resim Galerisi Oluşturma Bu yazıda, bir galeri
SQLite Database Browser Kullanımı
SQLite Database Browser KullanımıSQLite Database Browser Kullanımı Merhaba arkadaşlar, Android uygulamaları geliştirirken uygulama üzerindeki

Son Yapılan Yorumlar

  • Kategoriler

  • Son Yazılar

  • Takvim

    Ekim 2017
    P S Ç P C C P
    « Kas    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • Etiketler

  • Son Yorumlar

    • Arşivler

    • Meta